Thursday, November 26, 2009

Surat kepada YB-YB ahli Parlimen & ADUN SARAWAK

Badan Kebajikan Siswa/Siswi Sarawak,
Universiti Pendidikan Sultan Idris,
35900Tanjong Malim,
Perak Darul Ridzuan.
________________________________________________________________________

Rujukan Kami : 09/Baksar/upsi/09 (04)
Tarikh : 26/11/200


YB-YB Ahli Parlimen & DUN
SARAWAK,


YB Tan Sri/Datuk Amar/Datuk Seri/Datuk/Tuan/Puan,


DISKAUN PELAJAR UNTUK KAPAL TERBANG

Saya dengan segala hormatnya merujuk perkara diatas.

2. Merujuk perkara di atas, saya mewakili anak-anak Sarawak ingin meminta jasa baik pihak YB-YB ahli Parlimen dan ADUN Sarawak untuk menyuarakan hasrat dan permintaan kami anak-anak Sarawak yang sedang melanjutkan pelajaran di Universiti Pendidikan Sultan Idris. Kami berharap pihak YB-YB dapat menyuarakan harapan kami ke hadapan pihak berwajib bagi membantu kami.

3. Untuk pengetahuan pihak YB-YB, kos penerbangan pergi dan balik ketika cuti adalah mahal untuk pelajar Sarawak. Sebagai mahasiswa/i, kami merasakan bahawa kos untuk tiket pergi dan balik ke Sarawak adalah mahal kerana selain membeli tiket kapal terbang, kami juga perlu mengunakan wang pinjaman PTPTN kami untuk perbelanjaan lain-lain terutama untuk belajar.

4. Justeru itu, kami meminta jasa baik pihak YB-YB untuk membawa cadangan kami iaitu supaya diwujudkan satu harga yang seragam dan mampu untuk mahasiswa/i. Hal ini demikian kerana kita semua sedia maklum bahawa tiket kapal tebang untuk dua syarikat iaitu MAS dan Airasia sentiasa berubah dan kadang-kadang ia menyukarkan pelajar kerana kebiasaannya tambang murah sentiasa pada waktu peperiksaan akhir. Jadi kami juga mencadangkan agar tambang yang seragam, murah dan sesuai untuk mahasiswa/i ditetapkan. Kami mengharapkan dengan kewujudan tambang yang seragam, ia akan memudahkan mahasiswa/i untuk mendapatkan tiket kapal terbang pada bila-bila masa dan memudahkan kami untuk ke pulang ke Sarawak.

5. Segala tindakan dan perhatian pihak YB-YB ini amatlah dihargai dan didahului dengan ucapan berbanyak terima kasih. Pihak kami juga akan menghantar laporan cadangan kami untuk pihak YB-YB. Sekian. Terima Kasih.

Sekian.
Yang benar,

[ SAMUEL SILA MATHEW UNJAH ]
SETIAUSAHA AGUNG
BADAN KEBAJIKAN SISWA SISWI SARAWAK
UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS
HP: 0137117477

1 comment:

Anonymous said...

salam...
satu tindakan yg baik dr s/u baksar utk kebajikan pelajar borneo di UPSI..syabas diucapkan..

cuma nk tegur 2 perkara ja,1)sebarang surat rasmi dr persatuan,kelab n badan2 yg berdaftar ngn upsi kpd yb hendklah melalui TNC hepa..
2)surat awk bukan yg benar..tp yg menjalankan tugas...n beware with ur bahasa..agak kurang sesuai ja bunyi nya.

pe2 puwn gud job.permulaan yg baik.tahniah2